Wednesday, June 6, 2012

sila celik


Aku bukan jenis kaki kipas
Aku bukan jenis memberi kata2 manis
Aku bukan jenis memuji
Aku adalah yang berkata jujur dari hati
Apa salah ku betulkan
Apa kurang ku tambahkan
Apa bengkok ku luruskan
Apa yang pahit tapi benar kuluahkan
Ak x minta penghargaan  tapi sekadar memahami
Jangan dibutakakan mata hati untuk menerima siapa aku
Jangan dibeda2 kan aku bagai aku sampah yang x di perlukan
Mungkin hari ini kamu belum celik untuk melihat siapa dan apa aku sebenarnya
Tabahlah selagi termampu
Semoga suatu hari nanti kamu bisa melihat
Intan yang kau tatang itu apa sebenarnya
Insan yang kau agungkan itu mana mulia nya
Manusia yang kau puji itu apa baiknya
Ak redha kerana ak mengerti hari ini kamu masih belum celik

Nota: Suatu hari nanti kebenaran akan terserlah juga.

No comments:

Post a Comment